Aralık 31, 2014

Marketing Türkiye - PAZARLAMA CEP KİTAPLARI DİZİSİ

 Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili okurlar.
Kabul etmeliyim ki son zamanlarda kitap okuma alışkanlığım bir takım sebepler nedeniyle sekteye uğradı.Aslında bu blogu açarken daha önce okumuş olduğum kitapları sizlerle paylaşmak istiyordum.Fakat daha sonra gelişen şartlar beni yeni okuduğum kitapları tanıtmaya itti.Pozitif anlamda bir kazan kazan durumu ortaya çıksın istedim.Bu blog sayesinde daha fazla ticari ve ekonomik kitaplar okumayı hedefledim.Marjinal faydam...Şaka :)




Bu postta "Marketing" yani "Pazarlama" 'ya ilgi duyan okurlarımı sevindireceğim.Öncesinde huzurlarınızda hem şahsım hem okurlarım hem de daha genel olarak tüm okuyucular adına Marketing Türkiye ailesine teşekkürlerimi sunmak istiyorum.

Pazarlama konusu çok çetrefilli bir alan olmak ile birlikte ülkemizde senelerce lakırdı olarak kabul edildi.Özal'ın yurt dışı açılımı ve ülkemize gelen yabancı şirketler ile birlikte bilimsel anlamda pazarlamayı öğrenmiş olduk ülkece.Pazarlama pek çok bilişen ile meydana gelen,tüketici ile şirketler arasında bağ kuran bir konudur.Pek çok bileşen tanımlaması gerçekten özelinde bir çok konuyu barındırdığı için kullanılmıştır.Gerek üniversite yıllarımda gerekse yeni mezun olduktan sonra ki kısa zamanda çok ilgimi çekmemiş bir alandı.Bu nedenle üniversite sırasında üstüne pek eğilmedim bir konu olmak ile birlikte bu alanda da bir şeyler öğrenmem gerektiğini kendi işlerimden dolayı tecrübe etmiş oldum.Pazarlamaya giriş mahiyetinde bu setin çok faydalı olacağını düşünüp satın aldım.Kitabı okumak size genelden özele örneklerle pazarlamanın ne olup ne olmadığını öğretmiş olacak.

Set dedim,çünkü on dört ayrı kitaptan oluşmakta.Her kitapçık 
alanında tanınan kişi,kişiler ya da kurumlar tarafından kaleme alınmış.Sette bulunan kitapçıklar;
  • Araştırma
  • CRM
  • Doğrudan Pazarlama
  • Girişimcilik
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • İnteraktif Pazarlama
  • Medya Planlama
  • Pazarlama
  • Reklam
  • Reklam Fotoğrafı
  • Satış Noktasında Pazarlama
  • Sponsorluk
  • Strateji


Okurken sıkıldığım kitapçıklar olduğunu itiraf etmek zorundayım.Fakat ilgimi çekmeyen kitapçıkları bile detaylı olmasa bile genel hatlarıyla okumaya çalıştım.Dikkatimi çekenleri ise özellikle Sponsorluk,Strateji,Satış Noktasında Pazarlama,İnteraktif Pazarlama ve Girişimciliktir.Bu seti okuduğunuzda Pazarlama Müdürü olmayacak hatta Pazarlama alanıyla alakalı yolu yarılamış  bile olmayacağınızı da söyleyeyim.Bu itibarla,yeni yılın sizlere pek çok güzellik getirmesini Rabb'imden niyaz ediyorum.Yeni yılda insanı insan olduğu için sevmeyi unutmayın.Kendinize iyi davranın.