Eylül 03, 2013

Otobüsten İndim BMW'ye Bindim-Dragons' Den'e Uzanan Yolun Gerçek Öyküsü

    Yine günlerden bir gün ve yine kitapçıda İş Kitapları bölümünde arayıştayım.Kitap çok satan olmadan edinmiştim.Başlık çok etkileyiciydi.Elime alır almaz yaklaşık 4-5 saat gibi bir sürüde bol bol not alarak okumuştum.Öğrendiklerimin çok önemli olduğunu düşünüyor ve faal girişmeye çalıştığım şu  evrede bolca kullanıyorum.
    Takdir edersiniz ki kitap hakkında çok fazla söylenecek şey yok.Rekor üstüne rekor kıran bir eser.Elbette söyleyecek bir kaç lafım var.Öncelikle,Baybars Altuntaş'ın zekasına hayran kaldığımı söylemeden edemeyeceğim.Mensubu olduğu ırkı,milleti ve vatandaşı olduğu ülkeyi çok çok iyi tanıyor.Daha doğru bir ifade ile yılların verdiği tecrübe ve normal insana göre biraz daha fazla gibi gözüken zeka ile iyi tahlil etmiş.Öyle iyi tahlil etmiş ki kitabın içeriği değil kitabın başlığı zaten turnayı on ikiden vurmuş.Kuşkusuz kendisinin de ifade ettiği gibi sahip olduğumuz dini inanç vesilesiyle bizler nasip-çalışmak-dua üçlemesine inanan ve başarıyı da başarısızlığı da nasip olarak gören yığınlarız.Bu itibarla,kitabı açıp da sayfalarda ilerlerken Baybars Altuntaş'ın zekasını,nasibini,cesaretini ve oldukça takdir edilesi kişilik özelliklerini hissediyorsunuz.
    Hayatımızda yer etmiş ve yediden yetmişe herkesin bildiği bir söz vardır; " Hiç bir başarı tesadüf değildir." diye.Naçizane ben denizde Baybars Beyin hem iş hayatı hem yazarlığı hem de sosyal ilişkilerinden ki bu üst düzey seviyenin bir tesadüf olmadığını ve aksine çok düşünülerek çok çalışılarak ve hak edilerek kazanılmış olduğunu düşünüyorum.
   Kitabın ilgi çeken özelliklerinden biri olan "kitap içinde kitap" meselesine gelecek olursak bu konu hakkında da dikkatlerinizi çekmek istediğim bir husus var.Ben bu kitabı bir kere lakin kitabın içinde ki kitabı üç kere okudum.Ara ara yine okuyorum.Çünkü bu kitabın içinde ki kitap oldukça uzun sürede elde edilmiş tecrübenin tezahürü.O nedenle çok çok okumak da fayda var.Öyle ki kurumsal kimlik setinden şirket türüne,iş yeri levhasından çalışan seçimine kadar oldukça geniş bir yelpazede faydalı bilgiler edinebilirsiniz.Ayrıca önemli hususlarda yakın iş çevresinden tanıdığı reklamcı,avukat vb. kişilerin isimlerini,irtibat telefonlarının kitapta paylaşılması çok büyük incelik olmuş.
Sonuç olarak,Baybars Altuntaş iş hayatında olduğu gibi yayıncılıkta da önemli nüansları hissedip oldukça başarılı bir iş çıkarmış.Kendi işinin patronu olmak isteyen arkadaşların mutlak suretle bu kitabı edinmelerini ve okumalarını tavsiye ediyorum.Benim hoşuma gitmeyen tek bir şey var  kitapta ki  o da sahibi olduğu Deulcom'u okuyucuya kitabı ve okuyucunun kitabın sonlarına doğru alevlendirdiği girişimcilik tutkusunu kullanarak pazarlamaya çalışması.