Ekim 10, 2014

Dünyayı Yöneten Gerçek Güç Ticaret ve Perakende - Nurullah Öztür




Uzun bir zaman sonra tekrar merhaba.Bloggerlık da tüm meslekler ve sorumluluklar gibi süreklilik ile birlikte motivasyon gerektiren bir iş.Bu motivasyonu kaybettiğiniz anda alanınız ve yöneliminiz ne olursa olsun yazamıyorsunuz.Bu motivasyonu kaybedip tekrar elde etmemle birlikte yine sahalara dönmüş bulunmaktayım.Tarz olarak işletme öğrenciliğim boyunca yaşadığım bir sıkıntının tezahürüdür aslında bu blog.Okumak istiyordum alanımla ilgili kitapları fakat raflar adeta çöplük gibiydi.Hiç bir yazara veyahut uzmana taş atmak değil amacım lakin bolca kaynakça ile bir kitap yazmak artık çok basit bir durum gibi.Bu nedenle bu bahsettiğim çöplükte ki pırlantaları toplayabilmekti amacım kitapçılar arasında vızır vızır dönerken.Kah internette araştırmalar yaptım kah hocalarıma danıştım.Bir şekilde şansımında yaver gitmesiyle gerçekten benim için değerli ve bana bir şeyler katabilen iş kitaplarını okudum ve okumaya devam etmekteyim.Benim yaşadığım sıkıntıyı sizler yaşamayın diye bu blogu açtım.Sanıyorum şuan 20. kitap eleştrimi yapacağım.Kahvenizi çayınızı hazırlamadan en yakın kitapçıdan bu kitabı alın arkadaşlar.Gelelim kitaba!

Kitabımızı geleneksel anlamda ticaretin geçmişini,yaşadığı dönüm noktalarını ve geleceğini perakende ekseninde anlatıyor bizlere.Yazarı Sayın Nurullah Öztürk sektörün en nitelikli en başarılı uzmanlarından biri.Bu uzmanlığını hem kitabın satırlarında hemde kariyerini inceleyince anlıyorsunuz.Antik Yunan'da yapılan ticaret,sonrasında Roma,Selçuklu,Osmanlı,Avrupa,Amerika...Hele bir Kapalı Çarşı bölümü var ki okudukça bitmesin istiyorsunuz o bölüm.

Aile işletmemizin de  perakende olması nedeniyle bolca not aldım.Prensip gereği ağza bal çalıp gerisini sizler okuyarak halledin istiyorum.Bu nedenle dikkatimi çeken bir kaç noktayı daha parmak bastıktan sonra uzayacağım.


Nurullah Bey,sık sık Türkiye'de büyümenin perakende özelinde de diğer sektörler olarak da yanlış anlaşıldığını savunmakta.Tüm önce gelen ekonomik olarak güçlü ülkelerin küçük esnafını koruma odaklı kanunlar çıkarmasını sık sık dile getirmiş.Bu anlamda bizim yönetimimizin de aksiyon alması gerektiğini ifade etmiş.Bir diğer dikkatimi çeken husus ise,Carrefour,Migros,Metro ve Wal-Mart gibi dünya devlerinin şirket geçmişlerini ince ayrıntılarıyla gözler önüne sermesi.Özellikle perakende ile uğraşanların,bu alanda kendini geliştirmek isteyenlerin mutlak suretle okuması gereken bir kitap.Son olarak,Osmanlı'da ki Ahi teşkilatı ile ilgili satırları okurken dizlerinizi çok döveceksiniz arkadaşlar.Ekonomik ve siyasi sıkıntılarımız için yeni çözümler yerine daha önce bu sıkıntıları yaşamış dünya imparatorluğumuzun geçmişine yolculuk edip,en akılcı yolla nasıl çözüme kavuşturulduğunu görmemiz gerekiyor.Prof. Dr. Nazif Gürdoğan'sal bir ifade ve tarzla belirtmek lazım gelir ki geçmişsiz gelecek olmaz,bizim ülkemiz özelinde gelecekte ki başarılarımız ve başarısızlıklarımız geçmişimizle ilintili.

Rabb'im bu sıkıntılı süreci anlatıp,siyasal ve ekonomik anlamda güneşli günlere kavuşmamızı tez eylesin.Sevgiyle kalın.Dua etmeyi unutmayın.