Şubat 19, 2014

Bulut Gelir Söke'ye Çek Eşşeği Köşeye-Arman KIRIM




Uzun bir süre sonra tekrar merhaba!
Finallerim nedeniyle uzun bir süre ara vermek zorunda kalmıştım bloğuma.Tembel bir öğrenci olmam sebebiyle son senem olmasına rağmen omuzlarımda bir kaç senelik ders yükü ile yürümekteyim bu sene.Bu nedenle çok büyük istek ile başladığım mesleki bloğuma ciddi bir süre ara vermiş bulunmaktayım.Şükür kavuşturana ki buradayım ve sizlere çok çok güzel bir kitap tanıtımı daha yapacağım.

Prof. Dr. Arman Kırım...
Kimi zaman hoca,kimi zaman abi...
İtiraf etmeliyim ki onu çok geç tanıdım.Köşesini takip edemedim.Ben onu tanıdım ve çok geçmeden hakkın rahmetine kavuştu bu büyük adam.Çok hayıflandım.Çünkü istediğim,aradığım ve tanımlayamadığım pek çok noktayı cümlelerinde,makalelerinde,kitaplarında ve programlarından barındırıyordu Arman Hoca.Teoriği pratiğe çevirmek!Bu onun işiydi.En karmaşık meseleri bile geleneksel bir esnafı karşına alıp çok kısa bir sürede anlatabilecek bir kabiliyete sahipti.Aslında bizim anadolulu tüccarımıza ekonomi köşelerini sevdiren adam da ta kendisiydi.

Ve kitap..
47 ana başlıktan oluşmakta.
47 ayrı konu ve 47 ayrı hikaye diyelim biz buna.
Çok uzaklardan değil örnekler,içimizden.
" Tecrübe ile sabit " kalıbını kullanırız ya ,işte mesele Arman Hoca ve onun yazıları olunca bu kalıbı en çok kullanmayı hak eden isim de o.Gerçekten anlattıkları tecrübeleri ile sabit.

Kısaca notlarımı paylaşmak istiyorum sizlerle;

*Marka-Ürün-İş modeli üçgeni(altın üçgen)
*Sizleri kurtaran markanız değil,yeni ürün ,iş modeli ve farklılaşmadır.
*Kriz öncesi,kriz anı ve kriz sonrası girişimcilik.
*Küçük işletmeler için hayatta kalma sırları.
*Kurumsallaşma masalı ve yanlışları
*Tükiye'de el değmemiş sektör: Merchandising(hatıra,hediyelik eşya)
*Sıkı rekabetçi olma önerileri.
*Beyaz-Gri-Siyah Alan
*Müşteri memmuniyeti artık bir emtiadır.
*Yenilikçi fikir hiçbir şeydir.Önemli olan icraattır.
*Outsourcing'in geleceği.
*Stratejik risk nedir,ne değildir.

Mekanın cennet olsun Arman Hocam.Geride bıraktıkların ile ilelebet biz ve bizden sonrakiler ile olacaksın.

Faydalanmanız dileği ile.Selamlar.