Kasım 19, 2013

Girişimcilik ve Girişim Kültürü-Prof. Dr. Nazif GÜRDOĞAN


Merhaba sevgili dostlarım,arkadaşlar ve okurlarım;
Vize arası vermek zorunda kaldım bloğuma.Bitirmem ile birlikte kitap tanıtımı yapmak için geçtim kütüphanemin karşısında.Derken az sonra bahsedeceğim kitaba ilişti gözüm.Hem bende ki anısı hemde yazarının üstadımız olması hasebiyle direk seçtim.Öncelikle anımı sizlerle paylaşıp kitap tanıtımına geçeyim istedim.
05.02.2012 gecesi karlı bir İstanbul gecesinde hayallerim peşine düşüp Ankara'ya ulaşmak üzere atladık otobüse.Ertesi gün Ankara'ya varacak o günü Ankara'yı gezerek tamamlayıp daha sonra ertesi gün TBMM'ye gidecektim.İstanbul'a soğuk derken çıkmadan evvel ,Ankara'ya inmem ile tenimde hissettiğim bıçak darbeleri meşhur Ankara kuru soğuğuyla tanışmama sebep oldu.Ve yolculuk...Gerek heyecanım gerekse değerli düşünür Nazif Gürdoğan'ın düşünce alemine düşme hevesim ile yol boyu uyumaksızın bu kitabı okudum.Okurken en çok not aldığım kitaplardan biri olmasıyla beraber gerek muhafazakar bir insan olmaya çalışmam gerekse dini bir boyut ile ekonomiyi irdeleyen satırlar beni otobüs yolculuğu yaparken çok zorlansam da bolca not almaya itti.
Bu arada kitabı edinmeme sebep olan İGİAD'a bir kere de huzurlarınızda teşekkürü borç bilirim.
Kitabın içeriğine gelecek olursak;
21.Yüzyıl'ın Girişimcilik Yüzyılı olarak nitelendirilmesinden dolayı Girişimcilik ve Girişimcilik Kültürü etrafında 
Nazif Bey'in kaleme aldığı köşe yazılarından oluşturulmuş bir derleme ile karşı karşıyayız.149 ayrı köşe yazısı ise kitabı çok daha değerli kılan husus.Çünkü,sözü çok uzatmadan direk söylenmek istenen söyleniyor.Dolayısıyla kitabı hem okuması kolay ve zevkli hem de kitapta vurgulanan noktaları hissedebilmek kolay.Elbette sadece girişimcilik ile alakalı yazılar yok.İş Ahlakı(Business Ethics) dediğimiz olgu ile birlikte girişimcilik,tasarruf,yönetim,eğitim ve ortaklık konuları ile kitap boyu bolca karşılaşacaksınız.Başlıkların örnekler ile desteklenmesi ve konu çeşitliliği pek çok şey öğrenmenize vesile olacak.Kitap temel olarak dört ana başlıktan oluşmakta.Bunlar;
-Girişimcilik Simyacılıktır
-İş Ahlakının Önceliği Tartışılmaz
-Tasarruf Eden Yoksul Düşmez
-İşletme Yönetiminde Ustalık Kazanmak
-Eğitim En Büyük Zenginliktir
-Ortaklık Paylaşma Kültürüdür
Hülasa,kitap okumak yazarın hayatını yaşamaktır derler ya bu kitabı okumak ile de Nazif Beyin dolu dolu yaşadığı hayatında ekonomi ekseninde edindiği ve kazandığı engin deneyimleri sizde yaşamışcasına tecrübe edineceksiniz.Ufak bir not ile bitirmek isterim.Bazı kitaplar bir kere değil iki hatta üç kere okunmalıdır hayatın ayrı dönemlerinde.İşte bu kitap onlardan biridir.Bu noktayıda göz ardı etmeyiniz.Sevgiyle kalın,dua etmeyi unutmayın.Selamlar!